Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

HOGYAN ÉLD TÚL A KARÁCSONYT ÚGY, HOGY MEGÚSZD A PLUSZ KILÓKAT

2017.12.21

 

Magamból indulok ki. Nekem a karácsony heart mindig azon ünnepek közé tartozott, ahol azt éreztem, most mindent lehet. Felmentést kapok a "bűnözésre", egyszerűen megtehetem, hogy most nem figyelek annyira. Korábbi éveimben persze nem figyeltem oda soha az év többi napján sem, így külön megváltás volt, hogy erre kifejezetten még legális engedélyt is kaptam az ünneptől.

 

Így megy ez, ha az ember évekig ételfüggő. Ezek az ünnepek, és dobogós helyen a karácsony, mindig hatalmas ízorgiákkal vártak, és én is áhítattal toporzékoltam, hogy legyen már végre ebéd a családdal, meg a nagymamákkal, meg a másik rokoni ággal, meg a céges bulikon, meg a barátokkal, stb. laugh

 

Idén az első olyan karácsonyom ez, ahol egyáltalán nem érzek frusztrációt és szégyent, mert mások előtt eszem vagy mert nem fogok annyit és úgy zabálni, ahogyan egykor tettem.

 

Készítettem ugyanis fejben egy képzeletbeli KISOKOST erre az ünnepre.

Alapszabályok, amelyek segítenek túlélni ezt a 3 napot, de akár a szilveszteri forgatagot is.

 

karacsonyi-menuke.jpg

 

 

1.

Az év minden napján fontos, de most talán még kritikusabb a nap legfontosabb étkezése: A REGGELI. Ha ezen a napon elhanyagoljuk, garantáltan többet fogunk ebédnél enni a kelleténél, így mindenképp fontos odafigyelni arra, hogy a nap reggelivel kezdődjön. Éhesen megérkezni egy rendezvényre, összejövetelre, családi bulira vétek, hiszen ezzel bebetonozzuk az éhezést.

 

2.

Kerüljük el a vészhelyzetet azzal, ha már reggel fejben összeállítjuk a napot. Hol, vélhetően mennyit és mit fogunk enni. Mikor ér véget a napunk. Ha ezt így előre megtervezzük, lélekben is tudjuk, mennyi kaja kerül a bendőnkbe, így kontrollálni tudjuk tudat alatt, hogy egy-egy étkezésnél ne úgy együnk, mintha aznap már nem lenne rá mód. Tervezés. Ez egy fontos momentum.

 

3.

Nem kell rohanni, ráérősen és nyugodtan rágjuk a falatokat. Nyilván, az év ezen szakaszán sokkal finomabb minden, hiszen karácsonykor valahogy más minden a tányéron. Jóízűen és flamózva hajlamosabb az ember többet enni. 20 perc után kapcsol az agy, hogy már eleget ettünk, tehát ráérősen rágjunk az alatt a bő negyed óra alatt.

 

4.

Finom sülteket bátran ehetünk, a kulcs itt is azon van, hogy mellé mit párosítunk. Egy reform köret (például zöldség, saláta, savanyúság) sokkal kevésbé okoz energiatöbbletet, mint egy majonézes, cukros burgonya saláta vagy épp a sültkrumpli.

 

5.

Különböztesd meg a szemed éhségét a valós kívánalmaiddal. Biztosan szükséges minden sütiből enned vagy kontrollal eszel a kedvencedből? Tarts mértéket!

 

6.

Azért, mert karácsony van, ne csábulj el a szénsavas, cukrozott italok felé. Vélhetően egy-két pohár likőr vagy pezsgő kerül az asztalra, abban is épp elég kalória van. 2-3 pohár a cukros üdítőből inzulin vasútra ültet és biztosan többet fogsz enni a következő étkezésnél.

 

7.

Ha úgy érzed, a vendégségben nem lesz számodra megfelelő étel, légy kreatív. Mondd azt, hogy szívesen segítesz az ételek elkészítésében és hozol valamilyen otthon készített salátát vagy desszertet. Ezzel senkit nem sértesz meg, de kiküszöbölöd, hogy olyan kalóriabombákat kelljen enned, amihez nincs kedved.

 

8.

Az ünnep ne mentsen fel a testmozgás alól. Érthetően, ne az ebéd után közvetlenül, tele pocakkal menj edzeni, de egy esti séta a hóesésben biztosan jót tesz az egész testednek.

 

9.

Ne érezd azt, hogy különc vagy. Azért, mert odafigyelsz magadra, még nem vagy csodabogár. Ne foglalkozz azzal, ha bárki "beszól", hogy ne most fogyókúrázz. Inkább légy büszke arra, hogy kitartasz az elhatározásod mellett és jelezd, hogy Te ragyogó formában vagy, ezt pedig nem fogod elrontani egy ünnep kedvéért.

 

10.

Élvezd az ünnepet! Most fel tudsz töltődni a családoddal, a barátaiddal szeretetben. Ne stresszelj rá az ünnepre! Nemsoká január! Akkor belehúzunk! Neked viszont nem kell fogadalom, mert már megvan a célod!

 

BOLDOG ÜNNEPEKET KÍVÁNOK!